왕 중 WANG Zhong (China)

Illusion No.2, 2014, stain steel mesh, 600diameter x 470cm

왕 중은 역동적으로 회전하는 이 작품이 연출하는 극적인 장면을 통해, 인류가 경험하는 환경에 대한 토론의 장을 펼친다. 현대인들은 발전한 기술이 선사하는 큰 성취감을 즐기면서도, 자신의 욕망을 확장시키기 위해 점점 더 효과적인 수단을 찾는다. 경계- 경계 없음; 죽음- 열반; 경쟁- 공생; 현실– 환상. 이것은 상처와 윤회를 의미하는 팔괘(人類)의 현대적 결론이다. 인류는 우리가 겪은 모든 원칙을 재고하며, 우리 세계의 재 설립의 또 다른 가능성을 발견할 수 있을 것이다. (왕 중)

The dynamics of rotating steel images present dramatic and fantastic imageries, playing the role of platform of discourses as to how human perceives experiences. The modern people enjoy certain sense of achievements endowed by the modern technology, yet still seek more and more efficient ways that could further fulfill their evermore expanding desires.
The modern world views, perceives and concludes the Eight Trigrams, which means never ending transmigration with ordeals, as following: boundaries versus Boundary-ness: Demise versus Nirvana: Competition versus Coexistence: and the Reality versus an Illusion. The mankind now reconsiders all principles that we have so arduously established, then we could discover another opportunity to rebuild the world. The human beings shall reconsider all the doctrines we came through, and find another possibility of reestablish our world. (Wang Zhong)